اكانت پي پال اكانت پي پال .

اكانت پي پال

تاريخچه ي پي پل

آشنايي باحساب پي پل

پي‌پل (به انگليسي: PayPal) يا پي‌پال يك شركت آمريكايي است كه در زمينه تجارت الكترونيكي و سامانه انتقال وجه الكترونيكي آن فعاليت مي‌كند. سامانهٔ پي‌پال پرداخت و انتقال وجه را از طريق اينترنت و بصورت آني ممكن مي‌سازد و جايگزين مناسبي براي شيوه‌هاي سنتي نقل و انتقال وجه نقد همانند چك و حواله پولي است. پي‌پل يكي از بزرگترين شركتهاي پرداخت الكترونيكي در سرتاسر جهان است.
پي‌پل در سال ۱۹۹۸ تأسيس شد و عرضه اوليه سهام اين شركت در سال ۲۰۰۲ اتفاق افتاد.

 

خدمات

يك حساب پي‌پال مي‌تواند از طريق حساب بانكي، دفاتر خدمات مالي و يا كارت اعتباري شارژ شود. دريافت‌كنندگان از طريق پي‌پال نيز مي‌توانند پول خود را از طريق چك، واريز به حساب خود در پي‌پال و يا واريز به حساب بانكي دريافت كنند.

پي‌پال روند پرداخت براي خريدهاي اينترنتي، سايت‌هاي حراج و ساير كاربردهاي اقتصادي را با دريافت هزينه انجام مي‌دهد. همچنين ممكن است براي انتقال و دريافت پول نيز هزينه‌اي دريافت دارد كه بسته به مقدار پول جابجا شده است. هزينه‌ها بسته به نوع ارز انتقالي، شيوه انتقال، كشور ارسال كننده، كشور دريافت كننده و مقدار پول جابجا شده متغير هستند. همچنين خريدهاي انجام شده در سايت اي‌بي با كارت اعتباري و از طريق پي‌پال، اگر فروشنده و خريدار هركدام از نوع ارز متفاوتي استفاده كنند، شامل هزينه‌اي مازاد خواهد بود. پي‌پال از ضوابط و قوانين بسيار سخت و دقيق مالي برخوردار است تا از پول شويي و انتقال درآمدهاي غيرمشروع جلوگيري كند. در سوم اكتبر ۲۰۰۲، پي‌پال به عنوان يك شركت جانبي كاملاً به مالكيت اي بي درآمد. دفاتر مركزي پي‌پال در شهر سن هوزه، ايالات متحده آمريكا و در مجاورت دفاتر شركت اي‌بي مستقر هستند.
گستره فعاليت
ستاد مركزي پي‌پال در سن هوزه

امروزه پي‌پال در ۱۹۰ بازار فعاليت مي‌كند و بيش از ۲۳۲ ميليون حساب دارد كه بيش از ۸۷ ميليون آن فعال هستند. پي‌پال به مشتريان اجازه مي‌دهد تا به ارسال، دريافت و نگهداري پول در ۲۴ ارز مختلف بپردازند. پي‌پال در ۲۱ كشور دفتر منطقه‌اي دارد.

قابل ذكر است كه شركت پي پال به تبعيت از قوانين ايالات متحده در زمينه تحريم ايران، به كاربران ايراني سرويس دهي نمي‌كند.[۶] در فروردين ماه ۱۳۹۴ دولت آمريكا پي‌پل را به علت نقض تحريم‌هاي ايران و چند كشور ديگر هفت ميليون دلار جريمه كرد.[۷]

كشورهاي غنا، تركيه، پاكستان، عراق، افغانستان و همچنين كشورهايي كه در ليست تحريم هاي اقتصادي ايالات متحده هستند از دريافت خدمات از طريق پي پال محروم هستند


برچسب: ، آشنايي با پي پل، تاريخچه ي پي پل، درگاه پي پال، ساخت اكانت پي پل، نحوه ي ساخت،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۲۸:۱۱ توسط:maryam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :